100 milj Istre: Buzet – Motovun

100 milj Istre je gorski ultramaraton, ki poteka vsako leto v aprilu. Razmišljam, da bi tudi jaz letos nastopil na kateri izmed prog. Zato sem se z Marjanom Zupančičem in Mitjo Volčanškom, podal na trening po tej progi. Za trening sva z Marjanom že lani pretekla odsek med Učko in Buzetom ter Motovunom in Umagom. Danes pa je prišel na vrsto del med Buzetom in Motovunom.

buzet motovunBuzet- Motovun

CAM03882 - kopija (1024 x 984)

Pri nas je še zima. V Istri pa je že pomlad in prijetne temperature za tek. Na začetku v Buzetu je bilo resda komajda nad ničlo. Vendar se je hitro ogrelo na prijetnih 10 °C. Letos še sploh nisem pretekel razdalje daljše od 20 km, pa tudi krajših treningov nimam veliko. Zato sem le upal da brez večjih težav premagam to okrog 50 km dolgo progo.

CAM03874 (1024 x 768)

Prvih 10 km smo tekli skorajda povsem po ravnem, ves čas ob reki, ki smo jo nekajkrat morali tudi prebresti. Razdalje se tu vlečejo in teren je ves čas tako podoben da si ga je težko zapomniti. Po uri in pol smo pritekli na prvi klanec na progi – na grič Hum. Sledil je krajši spust ter vzpon do vasice Draguć, ki je Marjanu ostal v “dobrem” spominu, ker je tu lani (po točno skorajda 100 kilometrih) odstopil.

CAM03879 (1024 x 736)Na Homu

Z Draguća se že vidi zajezitveno jezero Butoniga. Vendar je do njega precej dlje, kot zgleda, saj gre pot precej naokoli, vmes pa je še en krajši vzpon. Tudi pot okrog jezera ni ravna, saj se ob obali ne da teči zaradi poplav in močvirnatega sveta. Tu po 30 kilometrih, se mi je pomanjkanje kilometrov v nogah že precej poznalo. Zato tempa teka nisem mogel več dvigniti. Smo pa še vseeno tekli. Pravzaprav smo tekli ves čas, z izjemo parih klancev.

CAM03905 (1024 x 767)Vas Motovun

Za jezerom nas je čakalo še dobrih 300 višincev vzpona do vasi Zamask. Vzpon je bil za 100 milj Istre relativno strm. Z vrha pa je bil naš cilj – Motovun – kot na dlani. Potreben je bil le še spust povsem v dolino in nazaj gor prav na vrh Motovuna. Gre za res idilično, zelo lepo ohranjeno srednjeveško vas oz. uradno kar mesto. Vendar sem bil že preveč utrujen, da bi se mi ljubilo preveč ukvarjati s kulturo. Zelo sem bil vesel da nas je čakal le še spust do avtomobila v dolini. Na koncu se je nabralo 45 km in 1650 višincev vzpona in prav toliko tudi spusta.

profil - kopijaProfil proge

Tako mi ostane neznan le še prvi del trase 100 milj Istre: od Labina do Učke. To pa upam da naslednjič.

Lep gorsko-tekaški pozdrav,

Bojan Ambrožič

2 comments

  • Pozdravljeni,
    z veseljem spremljam vaše tekaške podvige. Sama sicer ne tečem, hodim pa tudi zelo dolge razdalje. Zanima me, ali je pot Motovun – Umag toliko označena, da bi jo lahko prehodila sama?

    Veliko uspehov še naprej
    Justina

    Všeč mi je

Submit a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.